۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۲۰:۳۴

سردار ملکی:

145 برنامه طی هفت ناجا در استان مرکزی برگزار می شود

145  برنامه طی هفت ناجا در استان مرکزی برگزار می شود

اراک - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه هفته ناجا در سال 93 با نام «پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار» نامگذاری شده است، گفت: 145 برنامه طی هفت ناجا در استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزالله ملکی، ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: تلاش جهادی ضرورتی برای اثبات کارآمدی پلیس و یکی از تجربه های بسیار ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تلاش نیروی انتظامی بهره گیری از توان و ظرفیت های درون سازمانی و همکاری با دستگاه های دولتی و اقشار جامعه است، گفت: فرماندهی انتظامی استان مرکزی با علمی نگری، دانش بنیانی، کارآمدی و بهره مندی از فن آوری های روز در مسیر نهادینه کردن فرهنگ امنیت اجتماعی و توسعه رویکرد جامعه محوری در اجرای ماموریت و وظایف محوله خود تلاش مضاعف می کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر تنوع، گستردگی و پیچیدگی آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: ضروری است پلیس با توانمندی نیروی انسانی و فراهم کردن تجهزات و امکانات اداری و استفاده از سیستم های الکترونیکی و فن آوری روز نسبت به کارآمری کارکنان در تامین نظم و امنیت جامعه اقدام کند.

ملکی تحول در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری و ارتقاء زیر ساخت ها، تربیت نیروی انسانی کارآمد از طریق پیشرفت های علمی، استفاده از تکنولوژی جدید و آموزش حرفه ای کارکنان را روشی مناسب برای انجام ماموریت های جدید دانست و اضافه کرد: پلیس با کارآمدی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تامین نظم، امنیت و در مقابله و کشف علمی جرائم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، امنیت و آرامش لازم را در جامعه برقرار کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و مفهوم اقتدار در کلام ایشان، افزود: اقتدار به معنی قدرت، نیرو، توانایی، شایستگی و لیاقت بوده و ایشان نیروی انتظامی را مظهر اقتدار ملی، برای از بین بردن ناامنی و مبارزه با عناصری که در امنیت جامعه اخلال ایجاد عنوان کرد.

برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ در هفته ناجا

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه از 14 تا 21 مهر ماه با عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است، گفت: برنامه های این هفته با صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، استاندار و مسئولان استانی آغاز می شود.

ملکی ادامه داد: نشست فرماندهان ناجا و مسئولان انتظامی در دفتر نظارت همگانی 197، همایش موتورسیکلت سواران قانونمند، همایش طلایه داران فرهنگ، همیاران پلیس، فرهنگ یاران و راهوران پلیس، تقدیر از شهروندان قانونمند و نمونه های ترافیکی، اهداء خون توسط کارکنان انتظامی استان و غبارروبی مزار مطهر شهدا از برنامه های هفته ناجا در استان مرکزی است.

وی جلسات آموزش همگانی و کارگاه آموزشی در هفته ناجا (مدارس، مساجد، دستگاه ها و ...)، نشست تخصصی با استادان دانشگاه ها و مراکز علمی، بازدید دانش آموزان از نمایشگاه های سیار، همایش پیاده روی خانوادگی و مسابقات ورزشی، افتتاح طرح های عمرانی و کلنگ زنی ساخت اماکن را از دیگر برنامه های این هفته نیروی انتظامی استان مرکزی عنوان کرد.

برگزاری جشنواره رسانه و نظم و امنیت عمومی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از برگزاری جشنواره «رسانه و نظم و امنیت عمومی» در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری به منظور افزایش روز افزون احساس امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی این جشنواره برگزار می شود.

ملکی تقویت بستر و زمینه های رسانه ای نظم و امنیت عمومی، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه ها و تقویت سهم رسانه ها در پیشگیری اجتماعی را از جمله اداف این جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی اراک، کمربند شمالی، روبروی برق باختر، فرماندهی انتظامی استان مرکزی، اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی-دبیرخانه رسانه و نظم و امنیت عمومی ارسال کنند.

کد خبر 2382505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha